دارالارشاد(شرشربولاغ)

نشود زمزمه خون شهیدان خاموش سوزعرفانی این نغمه زسازی دگر است

دارالارشاد(شرشربولاغ)

نشود زمزمه خون شهیدان خاموش سوزعرفانی این نغمه زسازی دگر است

سایت اطلاع رسانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید حسن عاملی





مختصری از زندگی نامه استاد



در پانزده خرداد سال 1341 در یکی از محلات قدیمی اردبیل (محله محمدیه) و در خاندانی از خوشنام ترین سادات منطقه، کودکی دیده به جهان گشود که وی را «سید حسن» نامیدند. اجداد وی که از سادات جبل عامل لبنان بودند، در زمان حکومت صفویه برای تصدی امر قضا از لبنان به ایران مهاجرت کرده و در روستایی به نام «کلخوران» واقع در حومه شمالی شهر اردبیل - که از کانونهای اصلی تشیع و مجمع بزرگان عرفا، زادگاه و مدفن شیخ جبرائیل و مولد مؤسس خاندان صفوی بوده- ساکن شدند.

در کتاب «الهجرة العاملیة فی الدورة الصفویة» نوشته جعفر مهاجر، اول مهاجر این سلسله مرقوم است، در این چند قرن، مجتهدین عالی شأن از این خاندان در منطقه ظهور کرده اند و برخی مانند سید حسین مجتهد، ریاست مطلقه منطقه را عهده دار بوده است. در قرون اخیر نیز، اعاظمی چون آیت الله میرصالح مجتهد مبرور، آیت الله سید محی الدین یونسی، آیت الله سید حبیب الله موسوی اطهاری، العلم الحجة سیدمحمد تقی انواری، آیت الله سید یونس یونسی و ... هر کدام در مقاطعی عهده دار هدایت عامه، تمشیت امور خلق و بعضاً مرجعیت مسلم تقلید آنها بوده اند، مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی درباره اصالت نسب سادات کلخوران فرموده اند: «ایشان اصحّ سادات آذربایجانند، حسباً و نسباً».
والد وی - که اینک رخ در نقاب خاک کشیده است – از کسبه جزء بازار اردبیل و مشتهر به دیانت و مورد احترام خاص و عام بود و والده اش - که او نیز از تبار سادات جبل عامل است – در زهد و تهجّد زبانزد است.

«سید حسن» پس از طی دوران کودکی – به رسم همه کودکان خانواده های متدین – وارد مدرسه «جعفری اسلامی» شهر اردبیل شد و مقاطع ابتدایی و راهنمایی را در مدرسه مزبور سپری کرده و سپس برای ادامه تحصیلات متوسطه وارد هنرستان فنی شد.

وی دوران نوجوانی خود را عمدتاً با حضور مداوم در محافل وعظ و تفسیر و استفاضه از ارزنده ترین خطبای منطقه سپری نمود؛ لازم به ذکر است که دوران مزبور به دلیل حضور همزمان چندین عالم وارسته، از مقاطع طلائی درخشش روحانیت در اردبیل به شمار می آید. او در اوایل جوانی هم که با حرکت خروشنده مردم مسلمان ایران و نهضت امام خمینی (ره) مصادف گشت، جزو پیشگامان مبارزه و عناصر فعال انقلابی بود.

اندیشه دیرین پیوستن به سلک روحانیت و دوام وظیفه اجدادی با پیروزی انقلاب اسلامی، بر رغبت ایشان برای عزیمت به حوزه علمیه قم افزود تا سرانجام در آغازین ماه سال تحصیلی 1360 و پس از اندک مدت تدریس در روستاهای پیرامون اردبیل، وارد حوزه مقدسه قم شد. با توجه به استقبال گسترده عمومی جهت ورود به حوزه و اظهار علاقه جوانان به تحصیل علوم اهل بیت (علیهم السلام) در سال 60 - که بحق پررونق ترین سال حوزه مقدسه قم از حیث استقبال به شمار می آید - امکان جذب در نظام رسمی حوزه برای وی فراهم نیامد و با عنایت ویژه مرحوم آیت الله شیخ مصطفی نورانی اردبیلی (ره) – نماینده فقید مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری – «سیّد حسن» در حجره ای در مدرسه مؤمنیه در کنار بیت مرحوم آیت الله العظمی بهاء الدینی (ره) اقامت گزید؛ مجاورت معظم له فرصت مغتنمی گردید برای حضور منظم در نمازهای جماعت و بهره مندی از مواعظ و دروس اخلاق آن مرحوم.

دهه شصت و هفتاد اوج هنرنمایی استاد مسلم، مرحوم مدرس افغانی در عرصه تدریس ادبیات در حوزه قم بود و صدالبته فراگیری جدی مبانی ادبیات عرب، پیش نیاز ورود عالمانه در دیگر مباحث و دروس حوزوی است؛ لذا حضور مشتاقانه «سید حسن» در حلقه درسی ایشان همراه با تدریس مقاطع پایینتر برای طلاب جوانتر – توجهاً به سابقه تحصیل مقدمات تا سطح معالم در مدرسه میرزا علی اکبر (ره) اردبیل در کنار تحصیلات دبیرستانی – غنیمتی بود که برغم مرارتهای آن برهه، همواره به حلاوت از آن یاد می شود. این شرایط و کنار ماندن از نظام رسمی حوزه باعث شد تا وی مدتهای مدیدی با دشوارترین شرائط اقتصادی و انواع ناملایمات دست و پنجه نرم کرده و از سر مناعت، وضعیت نابسامان خویش را از قریب و غریب کتمان نماید.

«سید حسن» شرح لمعتین را در محضر آیات، مرحوم اشتهاردی و راستی کاشانی و اصول فقه را در حلقه تدریس استاد صالحی گذراند و در مقطع سطح از محضر حضرات آیات پایانی، اعتمادی و مدرسی بهره فراوان اندوخت؛ درس خارج فقه با استفاضه از محضر آیت الله مکارم شیرازی و خارج اصول از محضر آیت الله جعفر سبحانی آغاز شد. وی مدتی نیز از خارج فقه مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی و بالاخره حدود هشت سال از اصول آیت الله وحید خراسانی و فقه آیت الله شیخ جواد تبریزی و همزمان تفسیر آیت الله جوادی آملی حظّ وافر برد؛ حضور در محفل اخلاقی بزرگان همچون مرحوم اشتهاردی و استاد مظاهری، بویژه علمین حجتین احمدی میانجی و پهلوانی از دوران بسیار پربرکت تحصیلات وی در حوزه مقدسه قم می باشد.

وی همزمان با تحصیل در حوزه، تحصیلات دانشگاهی را نیز پی گرفت و موفق به دریافت دانشنامه فوق لیسانس در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی – با رتبه اول کشوری – از دانشگاه تهران گردید و سپس مقطع دکتری را با تدوین پایان نامه ای در زمینه «تأثیر متقابل عقد و شرط» زیر نظر اساتید مبرز منجمله استاد دکتر ابوالقاسم گرجی، آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی و دکتر علیرضا فیض به اتمام رساند.
حضور در جبهه
همزمانی ورود ایشان به حوزه در سال 1360 با دوران دفاع مقدس، موجب شد تا حدود یکسال و به دفعات توفیق حضور در جبهه های جنگ را داشته باشد؛ علاوه بر شخص وی، دهها رزمنده سرافراز نیز از حلقه درس اخلاق او عازم میدانهای نبرد گردیدند که امروزه نام و آوازه شان در دفتر دلاوران و شهدای جنگ تحمیلی، زینت بخش تاریخ سراسر افتخار این مرز و بوم است.

وی از اوان طلبگی با عنایت به نعمت بیان خدادادی و تسلط ذاتی به فن خطابه، همواره در کنار تحصیل به امر تبلیغ و موعظه نیز اهتمام ورزیده است؛ عمق مفاهیم و غنای مطالب، همراه مشی مبتنی بر بر رواداری در معرکه جهت گیری های مختلف و متفاوت سیاسی و نگاه برابر به جریانات سیاسی داخل نظام، سلوک فروتنانه با پشتوانه ای متین از اعتبار اسلاف و اکابر سادات کلخوران- که پیشتر از آن یاد شد- پایگاه معنوی و نفوذ کلام کم نظیری برای وی فراهم ساخته است. نزدیک سی سال، بلا انقطاع، بیانات ایشان در قدیمی ترین مساجد اردبیل با استقبال شورانگیز وبلکه همواره با ازدحام طبقات مختلف مردم، بویژه نسل جوان، مواجه است.

علاوه بر اردبیل، دامنه برنامه های سخنرانی وی در تبریز و بسیاری از شهرهای استان اردبیل و آذربایجان شرقی و گاهی تا استان های دوردست چون چهارمحال بختیاری گسترده است، گرچه پس از تصدی مسئولیت خطیر امامت جمعه اردبیل، نظم گذشته را ندارد اما کما کان در فرصتهایی که دست می دهد، برقرار است.

آثار صوتی تصویری وی در بسیاری از مناطق قفقاز، بخصوص در جمهوری آذربایجان، گرجستان و داغستان، به رغم برخی محدودیت ها، دست به دست می گردد، بطوری که قاطبه مرزنشینان مجاور استان اردبیل، ضمن تعقیب منظم خطبه های نمازجمعه، برخی آداب مذهبی، از جمله احیاء لیالی قدر ماه مبارک رمضان را با دریافت زنده از صدا و سیمای مرکز اردبیل برگزار می کنند و نمازهای جمعه اردبیل در اغلب هفته ها پذیرای میهمانان و علاقه مندانی از جمهوری آذربایجان است.

موقعیت هموار برای درس و بحث و تدریس، منتهای مطلوب برای هر اهل علم است؛ در سال 67 ایشان رسماً برای همکاری در مدارس شورای مدیریت، دعوت و بعد از چند سال در مدارس مرکز علوم اسلامی، در متون ادبی، منطق، فقه، اصول و اخلاق کلاسیک، مشغول تدریس گردید و اخیراً جزء هیأت علمی مرکز یاد شده و مدیریت گروه اخلاق در همان مرکز را احراز نموده و با پیشنهاد مدیریت گروه فقه نیز مواجه بود. تدریس اخلاق عمومی و کلاسیک بطور منظم در مدارس مرکز جهانی علوم اسلامی و مدارس طلاب ایرانی و نیز همکاری با مرکز تخصصی تبلیغ ادامه داشته و ضمن عضویت در لجنه ادب عربی حوزه علمیه قم، مشغول تألیف کتاب درسی ادبیات برای حوزه های علمیه بود؛ در هر حال اشتغال به تدریس در سطوح مختلف به مدت 14 سال از بهترین توفیقات ایشان در حوزه علمیه قم بوده است.

پس از ضایعه درگذشت مرحوم آیت الله مروج، نماینده حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب در استان و امام جمعه اردبیل با سلوک منحصر به فرد و موقعیت ممتاز و منزلت ویژه آن مرحوم در میان طبقات مختلف و در پی تصدی موقت این مسئولیت توسط یکی از فضلای حوزه قم، مردم استان از آیات موسوی و مشگینی، بخصوص به لحاظ خدمات فکری و تبلیغی و انس طولانی آن بزرگواران با مؤمنین، انتظار داشتند کسی از سوی ایشان به منظور تصدی امر نمایندگی مقام معظم رهبری در استان، معرفی شود، علیهذا حجه الاسلام و المسلمین حاج سید حسن عاملی از ناحیه مشارالیهما به محضر معظم له برای این مهم پیشنهاد گردید، لکن وی به دلایل عدیده از قبول این امر، اجتناب و شخصاً فضلای دیگری را بدین امر معرفی نمود تعلیل عمده وی، احراز تعین در قبول اینگونه مسئولیت ها بود و تدریس، تحقیق و تبلیغ را بر همه اموری که بنحوی قرین امور اجرائی است، ترجیح می داد و در این باب همواره به سفارش استاد خود، مرحوم آیت الله میانجی تمسک می نمود که «هر کس سراغ ریاست- به مفهوم ورود در عرصه سراسر مشقت اجتماعی- برود: هوس است و اگر بالضروره: ریاست- به مفهوم مرقوم- به سراغ وی آید و از پذیرفتن آن استنکاف ورزد: نیز هوس است.»

پیرامون قضیه انتخاب خود به مسئولیت نمایندگی در استان و امامت جمعه اردبیل می گویند: «خدمت آقای گلپایگانی، رئیس دفتر محترم رهبر عزیز انقلاب که به قم تشریف آورده بودند، عرض کردم: حضرتعالی از حضور مقام معظم رهبری بخواهید، اعتذار اینجانب را به جهت عدم احراز « تعین» در قبول این مسئولیت بپذیرند، آقای گلپایگانی با تاکید بر حصول « تعین» زمینه تشرف به حضور مقام منیع رهبری را فراهم نمودند تا به تکلیف شخص ایشان، موضوع حتمیت یابد. در شرفیابی خدمت مقام معظم رهبری عرض کردم، مناسب است فردی از علمای کهنسال منطقه انتخاب شود، بویژه اینکه اینجانب تاکنون از امور مدیریتی و سیاسی کنار بوده ام، اما ایشان ضمن قرائت اظهارات مکتوب حضرات آیات اردبیلی و مشگینی درباره حقیر، همراه با مطایبه سن «اربعین» برای تصدی مهام امور اشاره فرمودند و این مسئولیت بسیار سنگین را بعهده حقیر گذاشتند».

بدین سان ایشان حوزه فعال درس خود در مقطع «سطح» را تعطیل و عش آل محمد وبوستان اهل علم، شهر مقدس قم را ترک و جهت ادای دین به خطه اردبیل عزیمت نمودند و اینک قریب هفت سال است در سنگر امامت جمعه و نمایندگی ولی فقیه در استان ایفای وظیفه می نماید.

از آنجا که مرحوم آیت الله مروج علاوه بر امامت جمعه نمایندگی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری را نیز عهده دار بودند، لذا با فقدان آن مرحوم لازم بود در اولین انتخابات، جایگزین ایشان در مجلس خبرگان، برگزیده شود، بالطبع توجه مردم به حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی معطوف بود، مع الوصف یکبار بعد از درگذشت آیت الله مروج از حضور در انتخابات سر باز زد، بار دوم بنا بر اصرار امناء و مؤمنین: اعلام آمادگی نمود، اما به جهت فقدان رقیب انتخاباتی و بنا به ضرورت رعایت احترام رأی مردم از نامزدی انصراف داد، بار سوم، حضور در عرصه انتخابات خبرگان اجتناب ناپذیر بود.

لذا دوره چهارم انتخابات به منظور گزینش دو تن نماینده مردم استان در مجلس خبرگان، این بار با نامزدی چهار تن از حوزه انتخاباتی استان اردبیل برگزار گردید، با توجه به سنت جاری در انتخاب نمایندگان رهبری در مراکز استان ها که معمولا شرط «اجتهاد» نیز لحاظ می گردد، هنگام نامزدی برای انتخابات مجلس خبرگان، شورای نگهبان وی را جهت امتحان کتبی و سپس اختبار شفاهی فرا خواند که مراتب صلاحیت وی، وفق معیارهای شورای نگهبان احراز و باکسب بالاترین تعداد شرکت کننده در تمام انتخابات تاریخ استان، یعنی حدود پانصد هزار رأی از حدود ششصدهزار آراء مأخوذه، به نمایندگی مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری، برگزیده شد.

به محض انتخاب به عنوان نماینده رهبری در استان و امامت جمعه اردبیل، با توجه به شناخت عمیق از روحیات اقشار مختلف و مشکلات منطقه، بخصوص مشکلات عدیده حوزه های علمیه و سازمان روحانیت، اهتمام جدی خود را در حد وسع و ظرفیت منطقه، مبذول داشت، اولین گام در تقویت پایه های حوزه های علمیه استان را با آغاز مجموعه ای تحت عنوان «مدینه العلم» مشتمل بر سی و شش واحد مسکونی و کتابخانه ای عظیم برداشت، احداث مهمانسرائی بزرگ برای حوزه علمیه که در طول سال بخصوص در نیمه اول سال، به لحاظ شرایط کم نظیر جغرافیایی و میزبانی بزرگان علماء و اساتید حوزه ها و با توجه به برکات جانبی ناشی از حضور ایشان، در عین حال موهبت عظیمی برای مردم عزیز منطقه و حوزه های استان و موجب ارتقاء فرهنگ عمومی می باشد، از مساعی ایشان است.
- تاسیس حوزه علمیه خواهران اردبیل
- تاسیس حوزه علمیه خواهران شهرستان خلخال
- تاسیس حوزه علمیه سفیران هدایت
- تأسیس موسسه امدادی میثاق
این مؤسسه از استثنائی ترین مؤسسات امداد رسانی در منطقه بوده و آثار بسیار فراوانی را با وثوق و اقبال ویژه مردم شاهد است و عمدتاً در امر گاز رسانی و آبرسانی به خانواده های محروم، تهیه لوازم گاز سوز استاندارد، تامین جهیزیه، تهیه منازل استیجاری برای خانواده های فاقد مسکن، فعال بوده و غالبا بستگان اموات، بجای اطعام و احسانات مشابه برای اقدامات پیش گفته، تشویق میشوند.

تجدید بنای قدیمی ترین مدرسه علمیه «صالحیه» با نمای سنتی و اسلوب جدید داخلی، پشتیبانی مالی و معنوی حوزه های علمیه با جذب اساتید زبده و تمهید و تجهیز مدارس وتامین بخش اعظمی از نیازهای مالی طلاب و تکریم خاص علمای مستمند در حد مقدورات و قیام به برخی از اقدامات دیگری که زمینه تحصیل تا پایه دهم را به سهولت برای طلاب علوم دینی در مرکز استان فراهم می سازد است و امید می رود، روند جاری، حوزه های علمیه اردبیل را به جایگاه شایسته خود نظیر آنچه در گذشته بوده، برساند.

به علاوه راه اندازی جریان مستمر و مؤثر فرهنگی و تربیتی، بویژه در حوزه های رفتار فردی و اجتماعی که لزوماً در ذیل تیترها و عناوین مشخص نمی گنجد، من جمله حفظ و تحکیم روابط با پیشکسوتان مبارزه و مجاهدان دوران دفاع مقدس، تکریم بزرگان، تعظیم ارباب صناعت، معرفت، فرهنگ و هنر، بذل توجه جدی به جوانان و مشکلات عدیده دامن گیر آنان، دست کم با اطلاق و اظهار محبت و توجه به ضرورت پرهیز از روند ناصحیح آمارسازی و ارقام پردازی در عرصه اخلاق عمومی و فزهنگ اجتماعی و علائق دینی و تنظیم روابط با اقشار مختلف، موافق انتظارات و توقعاتی که به روال گذشته و به طور سنتی، از روحانیت می رود با پافشاری به ساده زیستی و حفظ زی طلبگی، اهتمام به غنای خطبه ها و خطابه ها و تلاش در تربیت نسل مهذب و استفاده از ظرفیت های شورای فرهنگ عمومی که ریاست آن را در هر استان، نماینده ولی فقیه عهده دار است، به نحوی که شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در سال 87 در زمره مراتب نخستین کشوری، ارزیابی و در نشست ائمه جمعه سراسر کشور مورد تشویق قرار گرفت.

اصرار در انتقال کاستی ها و کژی ها و انتظارات بی پایان و توقعات بیکران و صد البته بحق جامعه، اعم از عامه مردم و مدیران از روحانیت، خصوصاً از نماینده رهبری در مراکز استان ها، پافشاری بر طرح بی واسطه و مستقیم مشکلات اجتماعی، قضائی، سیاسی، معیشتی و حتی فردی و خانوادگی در کنار اشکالات ساختاری در بسیاری از ارکان مدیریت کشوری، به مفهوم گسترده آن، بعضاً به تصور اختیارت و امکانات نامحدود نمایندگان رهبری، کمترین واکنش ممکن، استماع دقیق،اظهار همدلی، همدردی و دلجویی است و این به تنهایی برای اشغال همه اوقات و فرسودن همه توانایی ها کافی است و مالاً زمینه پرداختن به مقوله تحقیق و تتبع را که از اصلی ترین وظایف روحانیت است،از میان می برد، مع الوصف ایشان از تلاش در عرصه پژوهش باز نمانده و در کنار تدریس، کتب و مقالات متعددی را به ساحت دانش و اندیشه ورزی، تقدیم نموده که از جمله می توان به کتاب« سّر اوزان در حدیث قرآن» اشاره نمود که بنا به در خواست حوزه علمیه قم،به عنوان کتاب درسی تهیه گردیده است و نوشتاری مبسوط در باب «تأثیر متقابل عقد و شرط» و تحقیقی بدیع در باب «اجزاء» و دهها جزوات، حاوی مباحث اخلاقی که بارها توسط نهادهای مردمی در اردبیل و بسیاری از استان ها و گاهی در گستره کشوری، چاپ و توزیع گردیده است.


منبع سایت اطلاع رسانی حجت الاسلام و المسلمن دکتر سید حسن عاملی

نظرات 45 + ارسال نظر
علی دوشنبه 2 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:54

کاش در دهکده عشق فراوانی بود
توی بازار صداقت کمی ارزانی بود
زود دیر می شود

ساناز عاملی چهارشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:50

به عموی خوبم میبالم

بهروز فتحی چهارشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 18:17

با سلام و خسته نباشید
اینجانب از محله گلمغان می باشم.
با تشکر از زحمات شما در این سایت
خدا را به خاطر نعمت وجود حاج آقا شکر می گوییم
که با سخنرانی های خویش فرهنگ شیعه را ترویج می کنند

بهرام چهارشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 00:40

خدا سایه این سید رو از سرمون کم نکنه
خدا می دونه چقدر دوسش دارم

علی یکشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:19

بسمه تعالی
این سایت خیلی خوب است ولی مطالبی ندارد وباید مطالبش مثل اسمش باشد نه مثل اداره کارو امور اجتماعیش که عوض استخدام اخراجش می کند

مخلص معظم له سه‌شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 15:52 http://gazorga.blogfa.ir

حضرت آیت الله دکترمیرسیداحمد موسوی هاشمی (دام ظله) متولد ۱۳۴۴ شمسی ازخوبان روزگارماست تحصیلات را تا اتمام و اکمال سطوح عالی و دروس خارج پایه ١٢ _ ١٠ در حوزه علمیه قم المقدسه به پایان رسانید و شاگرد و یادگار علماء بزرگ حوزه و دانشگاه است معظم له سیدروحانی نمونه و فرزانه و باکرامت و جانبازی گمنام و بی توقع و بی ادعاء و یادگار هشت سال دفاع مقدس و یار و همسنگر دیرین یاران شهید و رزمندگان و جانبازان و ایثارگران میباشند از ابتداء سال ١٣٥٩ تا بحال عضو بسیج و سالهای زیادی استکه بعنوان روحانی مستقر و رئیس شورای حل اختلاف منطقه زادگاهش میباشد و بیش از ۲۰ سال است که ازکسالات ناشی از جراحات و صدمات جبهه و جنگ (ترکش و انفجار و شیمیایی) رنج می برند و مجموعا بمدت چهارسال و هفت ماه بطور رزمی و رزمی تبلیغی در جبهه های جنگ تحمیلی شرکت و حضور داشته اند و شدت کسالت معظم له چنان است که شبانه روزی چند بار میمیرند و زنده میشوند و دراینهمه سال قادربه مسافرت نزدیک هم نیستند و در زادگاهش استان خوزستان - شهرستان امیدیه - دهستان آسیاب سالهاست که زمینگیرشده اند و متاسفانه بدون هیچ حقوق و مزایایی و حتی تابحال شهریه حوزه علمیه راهم نگرفته و نمیگیرند و دریغ از مساعدتی ازجایی باعائله ی سنگین ودرکمال بی بضاعتی ولی با مناعت طبع و عزت نفس زندگی را سپری مینمایند شفای کامل و عاجل و طول عمر معظم له را از خدا و جدش خواهانیم/ انشاء الله که عنقریب تمامی مشکلات سیدبزرگوارمان حل و مرتفع و درست شود و امیدواریم که مسئولین امر جهت احقاق حقوق حقه ی معظم له تماما به وظیفه ی خدایی و شرعی و قانونی و عرفی خود عمل نموده بالاخص همسلکان و سروران حوزوی معظم له (حوزه علمیه قم) و درصورت تمایل و حصول اطمینان جهت مساعدت و کمک مالی به این سید باکرامت و اولاد پیامبر (ص) شماره حساب جام ١٢۵۶١٢۵٢١ بانک ملت - خداوند و اجداد طاهرینش به شما اجر و جزای خیر دهد انشاءالله / موبایل سید : ٠٩٣٩٠٨٨١٣۴۴ لطفا به داد ایشان برسید ضمنا معظم له در مدرسه مومنیه قم دوست و هم حجره حضرت آیت الله دکتر آسیدحسن عاملی هم بوده اند بخوانند یادشان میآید انشاءالله

مخلص معظم له و دعاگوی شما دوشنبه 27 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:22

حضرت آیت الله دکترمیرسیداحمد موسوی هاشمی (دام ظله) ( سیداحمد هاشمی زاده ) نام پدر: سیدرضا (مرحوم حاج سیدمصطفی) کدجانبازی 0602010828 و متاسفانه تابحال با همان 15% بدوی قبلی سالیان گذشته باقی مانده ولی بینی و بین الله درصد واقعی و خدایی ایشان 80-75% هفتادوپنج الی هشتاد درصد است و مستحق واقعی اخذ حقوق کامل ازکارافتادگی کلی حالت اشتغال % میباشد و متولد ۱۳۴۴ هجری شمسی (ولی بعلت درد و رنج سالهای پرکسالت به پیرمردی هفتاد ساله میماند) ازخوبان روزگارماست تحصیلات را تا اتمام و اکمال سطوح عالی و دروس خارج پایه ١٢ _ ١٠ در حوزه علمیه قم المقدسه به پایان رسانید (معظم له در مدرسه مهدیه و مومنیه و فیضیه حجره داشتند) و شاگرد و یادگار علماء بزرگ حوزه و دانشگاه است/ اجمالا و اختصارا به نام چندی از اساتید معظم له بسنده میکنیم : مرحوم علامه مدرس افغانی و مرحوم آیت الله حجت هاشمی خراسانی و اعتمادی و استادی و وجدانی و پایانی و ستوده و مشکینی مرحوم آیت الله آشیخ علی پناه اشتهاردی و آیت الله محمدتقی مصباح یزدی و آیت الله جوادی آملی و آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی و آیت الله العظمی شیخ حسین وحید خراسانی و مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی و مرحوم آیت الله علامه محمدتقی جعفری و آیت الله جعفرسبحانی و مرحوم آیت الله میرزا جواد تبریزی آیت الله العظمی مکارم شیرازی و آیت الله علامه حسن زاده آملی و مرحوم پرفسور دکترسیدمحمود حسابی و دکترسیدابوالقاسم گرجی و دکترسیدجعفر شهیدی ووو ... و از محضر پربرکت و عرفانی نورانی و اخلاقی و تربیتی اکابر و اعاظمی همچون شیخ الفقهاء والمجتهدین مرحوم آیت الله العظمی شیخ محمد علی اراکی و مرحوم آیت الله العظمی سیدشهاب الدین نجفی مرعشی و مرحوم آیت الله العظمی و آیت الحق حاج سیدرضا بهاءالدینی و مرحوم آیت الله العظمی شیخ محمدتقی بهجت فومنی ووو دیگر بزرگان تربیت شدند و خوشه ها چیدند و بهره ها بردند معظم له سیدروحانی نمونه و فرزانه و ساده زیست و باکرامت و جانبازی گمنام و بی توقع و بی ادعاء و یادگار هشت سال دفاع مقدس و یار و همسنگر دیرین یاران شهید و رزمندگان و جانبازان و سردارن و ایثارگران میباشند از ابتداء سال ١٣۵٩ تا بحال عضو بسیج و سالهای زیادی استکه بعنوان روحانی مستقر و رئیس شورای حل اختلاف منطقه زادگاهش میباشد و بیش از ۲۰ سال است که ازکسالات ناشی از جراحات و صدمات جبهه و جنگ (ترکش و انفجار و شیمیایی) رنج می برند و :مجموعا بمدت چهارسال و هفت ماه بطور رزمی و رزمی تبلیغی در جبهه های جنگ تحمیلی شرکت و حضور داشته اند و اولین بار معظم له درحالی که فقط 16 سال داشتند بطور رزمی تبلیغی و با پیشنهاد سردار محمدجعفر اسدی با نیروهای تیپ المهدی درسال 1360 درعملیات طریق القدس (فتح بستان) شرکت نمودند و برادر سردار سرلشکر اسدی که آنوقت فرمانده تیپ المهدی بودند تنها سرنخ عملیات بستان ایشانند که میتوانند شهادت دهند و کارهای ایشان درست شود ولی متاسفانه هنوز از معظم له بیخبرند! و ایشان هم بعلت شدت کسالات شدید و مدیدش دستشان از همه جا کوتاه شده و شدت کسالت معظم له چنان است که شبانه روزی چند بار میمیرند و زنده میشوند و فرزندان دلبندش از وقتیکه چشم گشودند پدرشان را مریض احوال و با کسالت دیده اند و تا بحال حتی یک مسافرت زیارتی و یا تفریحی هم نتوانسته زن و بچه هایش را ببرد حتی قادر به مسافرتهای نزدیک هم نیست و در زادگاهش استان خوزستان - شهرستان امیدیه - دهستان آسیاب سالهاست که زمینگیرشده اند و هیچکدام از مدارک و سوابقش درست نشده و متاسفانه بدون هیچ حقوق و مزایایی و بدون حقوق جانبازی و حتی تابحال شهریه حوزه علمیه راهم نگرفته و نمیگیرند ( کد بیمه طلاب حوزوی معظم له 46711 منزل مسکونی هم ندارند و در خانه ایی خشت و گلی متروکه زندگی مینمایند و دریغ از مساعدتی ازجایی باعائله ی سنگین ( همسر و پنج فرزند دلبندش 4 دختر 1 پسر و والده و خانواده ی مرحوم ابویشان) و درکمال فقر و بی بضاعتی ولی با مناعت طبع و عزت نفس زندگی را سپری مینمایند - حقیر خدمت معظم له شرفیاب شده ام - شفای کامل و عاجل و طول عمر معظم له را از خدا و جدش خواهانیم/ انشاء الله که عنقریب تمامی مشکلات سیدبزرگوارمان حل و مرتفع و درست شود و امیدواریم که مسئولین امر جهت احقاق حقوق حقه ی معظم له تماما به وظیفه ی خدایی و شرعی و قانونی و عرفی خود عمل نموده :بالاخص همسلکان و سروران حوزوی معظم له: (حوزه علمیه قم) جهت مساعدت و کمک مالی به این سیدبزرگوار اولاد پیامبر (ص) و با کرامت = شماره حساب معظم له = حساب جام 125612521 بانک ملت و بانک ملی حساب سیبا 0103944606003 سیبا / خداوند و اجداد طاهرینش به شما اجر و جزای خیر دهد انشاءالله / موبایل سید : 09166515850 تا در قید حیاتند و عمرش به جهان باقیست لطفا پس از تحقیق و حصول اطمینان از صحت مطلب این بزرگوار را مساعدت و یاری (کمک مالی) فرمایید % لطفا شما عزیزان هم مثل من جهت رفع مشکلات و درستی حقوق حقه ی معظم له سعی و کوشش نموده و به مسئولین ذیربط ( بای نحو کان ) منعکس فرمائید% واینهم تمثال معظم له = http://www.upload98.com/images/9ybugg7i4sx8da2xoya.jpg

غریب دیرآشنا شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 15:12

بســـــــم الله الرحمن الرحـــیم

و اعلموا أنّما غنمتم من شیءٍ فأنّ لله خُمسه و للرسول ولِذی القربی والیتامی و المساکین و ابن السبیل : (قرآن) ترجمه : (ای مؤمنان) بدانید که آنچه به شما غنیمت و فایده رسد (کم یا زیاد) خمس (یک پنجم) آن مخصوص خدا و رسول و خویشان او و یتیمان و فقیران و در راه ماندگان است اگر ایمان به خدا و آنچه بر بنده خود نازل کرده‌ایم دارید./قرآن سوره انفال آیه 41/
حضرت آیت الله دکتر میرسیداحمد موسوی هاشمی (دام ظله) ( سیداحمد هاشمی ) نام پدر: سیدرضا ( مرحوم حاج سیدمصطفی ) معظم له در سال 1344 هجری شمسی در خانواده ائی از سلسله نورانی سادات جلیل القدر موسوی هاشمی معروف و باکرامت منطقه (کهگیلویه - خوزستان - فارس - بوشهر/ چشم به جهان گشود درسن 15 سالگی درحالیکه کتب جامع المقدمات و سیوطی و شرح ابن عقیل و حاشیه ملاعبدالله و شرح شمسیه و شرح نظام و باب حادی عشر و مطول و قوانین الاصول و شرایع الاسلام را خوانده بودند در اواخر سال 1400 هجری قمری و 1359 هجری شمسی با مراسم جشن مختصری به دست مبارک فقیه اهل البیت مرجع بزرگ حضرت آیت الله العظمی نجفی مرعشی معمم شدند تحصیلات را تا اتمام و اکمال سطوح عالی و دروس خارج پایه ١٢ _ ١٠ در حوزه علمیه قم المقدسه به پایان رسانید (معظم له در مدرسه مهدیه و مومنیه و فیضیه حجره داشتند) و شاگرد و یادگار علماء بزرگ حوزه و دانشگاه است/ اجمالا به کتب و موضوعات درسی که در سالهای تحصیل در حوزه علمیه قم بطور مبسوط خوانده اند ( جامع المقدمات - الفیه ابن مالک (سیوطی) - شرح ابن عقیل - باب حادی عشر - مغنی اللبیب - شرح جامی - شرح شمسیه - حاشیه - شرح نظام - صرف و نحو - منطق - فلسفه - کلام - اصول - فقه - معالم - قوانین الاصول - شرایع الاسلام - اصول الفقه - مختصر - معانی بیان - بدیع - مطول - شرح لمعتین شهیدثانی - رسائل و کاسب - کفایتین - بدایه الحکمه - نهایه الحکمه - شرح حکمت الاشراق - اشارات والتنبیهات - منظومه حاج ملاهادی سبزواری - اسفارالاربعه صدرامتالهین ملاصدرا - دوره دروس خارج فقه و اصول - معظم له از نبوغ و هوش و استعداد خدادادی عجیبی برخورداربوده و هستند که همیشه ورد زبان و تحسین مسرت اساتیدش در حوزه و دانشگاه بودند چنانیکه حین تحصیل کتابها و دروسی را که خوانده و آموخته بودند همه را به نحو احسن تدریس می نمودند و درعنفوان جوانی به درجه ی اجتهاد نائل شدند و نام چندی از اساتید معظم له بسنده میکنیم : مرحوم آیت الله علامه شیخ محمدعلی مدرس افغانی - مرحوم آیت الله حجت هاشمی خراسانی - آیت الله وجدانی - آیت الله شیخ مصطفی اعتمادی - فتوحی - وکیلی - محمدعلی گرامی - داوری - دوزدوزانی - پایانی - سیدهادی خسروشاهی - رضا استادی - مهامی - مظاهری - مشکینی - آیت الله ستوده - آیت الله آشیخ علی پناه اشتهاردی - آیت الله محمدتقی مصباح یزدی - آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی - آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی - مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی - آیت الله العظمی حاج شیخ حسین وحید خراسانی - مرحوم آیت الله علامه محمدتقی جعفری - آیت الله جعفرسبحانی - آیت الله العظمی مکارم شیرازی - آیت الله علامه حسن زاده آملی - مرحوم پرفسور دکترسیدمحمود حسابی - دکترسیدابوالقاسم گرجی - دکترسیدجعفر شهیدی ووو ... و در محضر و مکتب عرفانی و اخلاقی و نورانی اعاظم علمای ملکوتی و اکابری مثل شیخ الفقها والمجتهدین مرحوم آیت الله العظمی شیخ محمدعلی اراکی - مرحوم حضرت آیت الله العظمی سیدشهاب الدین مرعشی نجفی - مرحوم حضرت آیت الله العظمی آیت الحق حاج سیدرضا بهاالدینی - آیت الله العظمی شیخ محمدتقی بهجت فومنی بهره ها و خوشه ها چید و تربیت و شکل گرفت و متاسفانه تابحال با همان 15% بدوی قبلی سالیان گذشته باقی مانده ولی بینی و بین الله درصد واقعی و خدایی ایشان 80-75% هفتادوپنج الی هشتاد درصد است و مستحق واقعی اخذ حقوق کامل ازکارافتادگی کلی حالت اشتغال % میباشد و متولد ۱۳۴۴ هجری شمسی (ولی بعلت درد و رنج و زجر بیماری سالهای پرکسالتش قیافه اش به پیرمردی هفتاد ساله میماند) معظم له ازخوبان روزگارماست و سیدروحانی نمونه و فرزانه و باکرامت و جانبازی گمنام و بی توقع و بی ادعاء و یادگار هشت سال دفاع مقدس و یار و همسنگر دیرین یاران شهید و رزمندگان و جانبازان و سردارن و ایثارگران میباشند از ابتداء سال ١٣۵٩ تا بحال عضو بسیج و سالهای زیادی استکه بعنوان روحانی مستقر و رئیس شورای حل اختلاف منطقه زادگاهش خدمتگزار اسلام و مسلمین میباشد و معظم له شهید زنده ائی است که بیش از ۲۰ سال است که ازکسالات ناشی از جراحات و صدمات جبهه و جنگ (ترکش و انفجار و شیمیایی) رنج می برند و با شروع جنگ تحمیلی از شهرهای قم - اهواز - بهبهان - امیدیه - ماهشهر و بطور داوطلبانه به جبهه ها اعزام میشدند و درخلال سنوات حضور درجبهه ها داوطلبانه شروع و مبادرت به آموزشهای مختلف و متعدد ورزشهای رزمی کاراته - جودو - کانگ فو - تکواندو و دوره های فشرده ی تخصصی نظامی رزمهای شبانه - آبی خاکی - دوره تخصصی تخریب - غواصی - دیده بانی - توپخانه - هدایت آتش - دوره آموزش زرهی تانک های تی 62 و تی 72 و موشک های تاو - مالیوتکا - سهند - کاتیوشا - و انواع سلاح های سبک - سلاحهای نیمه سنگین - سلاههای سنگین - زرهی - دوره های: ش م ر - ش م ه - وهیچوقت اهل مدرک و جمع کردن مدرک و سوابق نبودند و مجموعا بمدت چهارسال و هفت ماه بطور رزمی و رزمی تبلیغی در جبهه های جنگ تحمیلی شرکت و حضور داشته اند و جبهه ها و مناطق جنگی اعم از عملیاتها و خط مقدم و پدافندی که این سید رزمنده روحانی جانباز قهرمان شرکت و حضور داشتند بقرارذیل : عملیات طریق القدس (فتح بستان) - عملیات فتح المبین - فتح خرمشهر - عملیات بدر - تیپ زرهی 72 محرم (منطقه آبادان) - هویزه - شوش - شیب نیسان -کرخه - خورعبدالله - ابوالخصیب - بوارین - فاو - سیبه - جاده ام القصر به بصره - فکه - دوکوهه - موسیان - دهلاویه - کوشک - دهلران - دارخوین - سوسنگرد - تنگ چزابه - شلمچه - پل مارد - ذوالفقاری - جفیر - طلائیه - خرنوبیه - پاسگاه زید - فعلیه - پاسگاه خین - شاخوره - پل نو عرایض - منطقه زبیدات - جزیره مجنون - القرنه - شطعلی - جاده العماره به بصره - جاده خندق - عین خوش - تپه دوقلو - جنگل امغر - تپه های الله اکبر - ام الرساس - جزیره مینو - هورالعظیم - تیپ امام حسن (ع) رادارشوش - سایت 5-4 منطقه عملیاتی فتح المبین - دریاچه ماهی - منطقه عملیاتی بدر - جزیره البیضه و الصخره و جزیره مینو ووو جبهه های دیگر حضور و شرکت داشتند ( که متاسفانه حتی مدرک یک روز سوابق جبهه ائی راهم ندارند) طبیعتا به دنبال مدرک و مدرک گرائی نبوده اند و اولین بار معظم له درحالی که فقط 16 سال داشتند بطور رزمی تبلیغی و رزمی در آذرماه سال 1360 درعملیات طریق القدس (فتح بستان) شرکت نمودند و ایشان هم بعلت شدت کسالات شدید و مدیدش دستشان از همه جا کوتاه شده و شدت کسالت معظم له چنان است که شبانه روزی چند بار میمیرند و زنده میشوند و فرزندان دلبندش از وقتیکه چشم گشودند پدرشان را مریض احوال و با کسالت دیده اند و تا بحال حتی یک مسافرت زیارتی و یا تفریحی هم نتوانسته زن و بچه هایش را ببرد حتی قادر به مسافرتهای نزدیک هم نیست و در زادگاهش استان خوزستان - شهرستان امیدیه - دهستان آسیاب سالهاست که کاملا زمینگیر شده اند و هیچکدام از مدارک و سوابقش درست نشده و معظم له خودشان کاملا بی توقع و دراین امور بی نهایت کم رو هستند و با حیای مخصوص به خود میفرمایند که ما برای خدا و شهادت در رکاب ولایت امر به جبهه ها رفتیم ولی توفیق شهادت نداشتیم و کسالاتم یا عقوبت معاصی یا مصلحت و حکمت و امتحان حضرت حق است و مسئولین عزیز و زحمتکش و محترم ذیربط خودشان میبایستیکه به وظیفه ی خودشان عمل نمایند و ماکه برای خودمان چیزی نمیخواهیم مگربرای اهل و عیال و زن و فرزندانمان و امیدوارم خداوند مسبب الاسباب خودش سبب خیر درست کردن کارها و رفع مشکلاتمان را خودش فراهم فرمایند تا بیش از این جلو زن و فرزندانمان شرمنده نباشیم و ایشان بجهت اینکه از 15 سالگی در زندگی شهری (قم و تهران و مشهد) و با روحیه ی شهری شکل گرفتند لذا در اینهمه سالیان پرکسالتش همیشه مترصد درگاه خداوند و دست به دعاست که خداوند یک خانه و منزل مسکونی یا درد شهرمقدس قم جوارحرم عمه ی بزرگوارش کریمه ی اهل البیت علیهم السلام حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و یا در تهران ویا حداقل در شهر اهواز برایشان تهیه و فراهم فرماید ولی این سیدبزرگوار متاسفانه بدون هیچ حقوق و مزایایی و بدون حقوق جانبازی و حتی تابحال شهریه حوزه علمیه راهم نگرفته و نمیگیرند و منزل مسکونی از خود هم ندارند و در خانه ایی خشت و گلی متروکه زندگی مینمایند و دریغ از مساعدتی ازجایی باعائله ی سنگین و درکمال فقر و بی بضاعتی ولی با مناعت طبع و عزت نفس زندگی را سپری مینمایند - حقیر خدمت معظم له شرفیاب شده ام - شفای کامل و عاجل و طول عمر معظم له را از خدا و جدش خواهانیم/ انشاء الله که عنقریب تمامی مشکلات سیدبزرگوارمان حل و مرتفع و درست شود و امیدواریم که مسئولین امر جهت احقاق حقوق حقه ی معظم له تماما به وظیفه ی خدایی و شرعی و قانونی و عرفی خود عمل نمایند % خداوند و اجداد طاهرینش به شما اجر و جزای خیر دهد انشاءالله / موبایل سید : 09166515850 تا در قید حیاتند و عمرش به جهان باقیست لطفا پس از تحقیق و حصول اطمینان از صحت مطلب این بزرگوار را مساعدت فرمایید و به فریادش برسید % لطفا شما عزیزان هم مثل من جهت رفع مشکلات و درستی و احقاق و ادای حقوق حقه ی معظم له سعی و کوشش نموده و به مسئولین ذیربط ( بای نحو کان ) منعکس فرمایید% و اینهم تمثال معظم له = http://www.upload98.com/images/7nydy3ryhw9vd3p09f.jpg ضمنا کپی و ارسال و انعکاس بلامانع است و موجب تقدیر و تشکر و مسرت میگردد % متشکریم التماس دعاء / آخرین ایمیله

مخلـــصین چهارشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:48 http://gazorga.blogfa.com


بســـــــم الله الرحمن الرحـــیم
و اعلموا أنّما غنمتم من شیءٍ فأنّ لله خُمسه و للرسول ولِذی القربی والیتامی و المساکین و ابن السبیل : (قرآن) ترجمه : (ای مؤمنان) بدانید که آنچه به شما غنیمت و فایده رسد (کم یا زیاد) خمس (یک پنجم) آن مخصوص خدا و رسول و خویشان او و یتیمان و فقیران و در راه ماندگان است اگر ایمان به خدا و آنچه بر بنده خود نازل کرده‌ایم دارید./قرآن سوره انفال آیه 41/ ( اموالتان را حلال کنید و خمس مال خود را بپردازید/ پرداخت خمس شکرانه نعمت خداست که به شما داده است)
حضرت آیت الله دکتر میرسیداحمد موسوی هاشمی (دام ظله) ( سیداحمد هاشمی زاده ) نام پدر: سیدرضا ( مرحوم حاج سیدمصطفی ) معظم له در سال 1344 هجری شمسی در خانواده ائی از سلسله نورانی سادات جلیل القدر موسوی هاشمی معروف و باکرامت منطقه چشم به جهان خاکی گشودند (شجره این خاندان سادات باکرامت از طرف پدری به امام هفتم حضرت امام موسی ابن جعفر ( امام موسی کاظم) علیه السلام و از طرف مادری به امام سوم حضرت زین العابدین علی ابن الحسین (امام سجاد) علیه السلام میرسند (لذا بدینجهت به سادات موسوی هاشمی معروف و مشهورند ( هجرت سلسله این سادات از سرزمین حجاز (مکه و مدینه) به عراق (نجف اشرف) و سپس به سرزمین ایران (کهگیلویه) و بعد به بهبهان و سپس به منطقه هندیجان هجرت نمودند و در طول سده های گذشته اقوام و خویشان نسبی آنها منشعب و به دیگر اقصی و اکناف و سرزمین های خوزستان(اهواز - شوش - خرمشهر-آبادان-چم خلف عیسی-آسیاب-زیدون-رگ اسپید و ماهشهر-هندیجان و فارس(شیراز-کازرون-خفر-دوان-اقلید) و بوشهر(برازجان-آبپخش ووو دیگر کشورها ( عمان(مسقط) - یمن(صنعا) - اردن -بحرین(منامه) امارات - کویت - هندوستان (کشمیر-دهلی-بمبئی-بنارس ووو هجرت نموده و ساکن شدند/ و معظم له درسن 15 سالگی درحالیکه کتب جامع المقدمات - سیوطی - شرح ابن عقیل - حاشیه ملاعبدالله - قوانین الاصول و شرایع الاسلام را خوانده بودند در اواخر سال 1400 هجری قمری و 1359 هجری شمسی با مراسم جشن مختصری به دست مبارک فقیه اهل البیت مرجع بزرگ حضرت آیت الله العظمی نجفی مرعشی معمم شدند تحصیلات را تا اتمام و اکمال سطوح عالی و دروس خارج پایه ١٢ _ ١٠ در حوزه علمیه قم المقدسه به پایان رسانید (معظم له در مدرسه مهدیه و مومنیه و فیضیه حجره داشتند) و شاگرد و یادگار علماء بزرگ حوزه و دانشگاه است/ اجمالا به کتب و موضوعات درسی که در سالهای تحصیل در حوزه علمیه قم بطور مبسوط خوانده اند ( جامع المقدمات - الفیه ابن مالک (سیوطی) - شرح ابن عقیل - باب حادی عشر - مغنی اللبیب - شرح جامی - شرح شمسیه - شرح حاشیه ملاعبدالله - الکتاب سیبویه - شرح نظام (صرف و نحو) منطق - فلسفه - تفسیرموضوعی - کلام - تفسیر - رجال - درایه و حدیث - اصول - فقه - معالم - قوانین الاصول - شرایع الاسلام - اصول الفقه مظفر - مختصرالمعانی - (معانی و بیان و بدیع) مطول - شرح لمعتین شهیدثانی - رسائل و مکاسب - کفایتین - بدایه الحکمه - اثولوجیا - خلاصه الحساب - اساس الاقتباس - مجسطی - نهایه الحکمه - شرح حکمت الاشراق - رسائل المشرقیه - قانون ابن سینا - تجریدالکلام - ریاضی - جبر - مثلثات - هیئت - نجوم - اسطرلاب - اشارات والتنبیهات - حکمت المتعالیه - شرح منظومه حاج ملاهادی سبزواری (منطق عالی) - اسفارالاربعه العقلیه (فلسفه عالی) صدرالمتالهین ملاصدرا - دوره دروس خارج فقه و اصول - معظم له از نبوغ و هوش و استعداد خدادادی عجیبی برخورداربوده و هستند که همیشه ورد زبان و موجب تحسین و مسرت اساتیدش در حوزه و دانشگاه بودند چنانیکه حین تحصیل کتابها و دروسی را که خوانده و آموخته بودند همه را به نحو احسن تدریس می نمودند ایشان یکی از مستشکلین مبرز اساتید خود بوده و اساتید معظم در اوان و حین تحصیل به قریحه اجتهاد ایشان پی بردند (صاحب نظریه و صاحب اجازات و تالیفات متعدد در موضوعات مختلف علمی) و درعنفوان جوانی به درجه ی عالی اجتهاد نائل شدند و اینجا به نام چندی از اساتید معظم له بسنده میکنیم : مرحوم آیت الله علامه شیخ محمدعلی مدرس افغانی (ره) - مرحوم آیت الله حجت هاشمی خراسانی - آیت الله وجدانی - آیت الله شیخ مصطفی اعتمادی - فتوحی - وکیلی - محمدعلی گرامی - داوری - دوزدوزانی - آیت الله پایانی - سیدهادی خسروشاهی - رضا استادی - مهامی - آیت الله مظاهری - آیت الله مشکینی اردبیلی - محقق داماد - آیت الله ستوده - آیت الله آشیخ علی پناه اشتهاردی - آیت الله محمدتقی مصباح یزدی - آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی - آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی - مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی - آیت الله العظمی حاج شیخ حسین وحید خراسانی - مرحوم آیت الله علامه محمدتقی جعفری - آیت الله جعفرسبحانی - آیت الله العظمی مکارم شیرازی - آیت الله علامه حسن زاده آملی - مرحوم پرفسور دکترسیدمحمود حسابی - دکترسیدابوالقاسم گرجی - دکترسیدجعفر شهیدی ووو ... و در محضر و مکتب عرفانی و اخلاقی و نورانی اعاظم علمای ملکوتی و اکابری مثل مرحوم آیت الله حضرت علامه طباطبایی (ره) - شیخ الفقها والمجتهدین مرحوم آیت الله العظمی شیخ محمدعلی اراکی (ره) - مرحوم آیت الله سیدمرتضی پسندیده - مرحوم حضرت آیت الله العظمی سیدشهاب الدین مرعشی نجفی (ره) - مرحوم حضرت آیت الله العظمی آیت الحق حاج سیدرضا بهاالدینی (ره) - آیت الله العظمی شیخ محمدتقی بهجت فومنی (ره) بهره ها و خوشه ها چید و تربیت و شکل گرفت و متاسفانه تابحال با همان 15% بدوی قبلی سالیان گذشته باقی مانده ولی بیننا و بین الله درصد واقعی و خدایی ایشان 80-75% هفتادوپنج الی هشتاد درصد است و مستحق واقعی اخذ حقوق کامل ازکارافتادگی کلی حالت اشتغال از بنیاد جانبازان % ( بنیاد شهید و امور ایثارگران) میباشد و متولد ۱۳۴۴ هجری شمسی (ولی بعلت درد و رنج و زجر بیماری سالهای پرکسالتش قیافه اش به پیرمردی هفتاد ساله میماند) معظم له ازخوبان روزگارماست و سیدروحانی نمونه و فرزانه و باکرامت و انقلابی - متعهد - شجاع - فکور - صبور - هوشمند - باریک بین - دوراندیش - خوش سیما - نورانی - خوش خلق - مردمدار - باسخاوت - باکیاست ووو ... جانبازی گمنام و بی توقع و بی ادعاء و یادگار هشت سال دفاع مقدس و یار و همسنگر دیرین یاران شهید و رزمندگان و جانبازان و سردارن و ایثارگران میباشند از ابتداء سال ١٣۵٩ تا بحال عضو بسیج و سالهای زیادی استکه بعنوان روحانی مستقر و رئیس شورای حل اختلاف منطقه زادگاهش خدمتگزار اسلام و مسلمین میباشد و معظم له شهید زنده ائی است که بیش از ۲۰ سال است که ازکسالات ناشی از جراحات و صدمات جبهه و جنگ (ترکش و انفجار و شیمیایی) رنج می برند و با شروع جنگ تحمیلی از شهرهای قم - اهواز - بهبهان - امیدیه - ماهشهر و بطور داوطلبانه به جبهه ها اعزام میشدند و درخلال سنوات حضور درجبهه ها داوطلبانه شروع و مبادرت به آموزشهای مختلف و متعدد ورزشهای رزمی کاراته - جودو - کانگ فو - تکواندو و دوره های فشرده ی تخصصی نظامی رزمهای شبانه - آبی خاکی - دوره تخصصی تخریب - غواصی - دیده بانی - توپخانه - هدایت آتش - دوره آموزش زرهی تانک های تی 62 و تی 72 و موشک های تاو - مالیوتکا - سهند - کاتیوشا - و انواع سلاح های سبک - سلاحهای نیمه سنگین - سلاههای سنگین - زرهی - دوره های: ش م ر - ش م ه - وهیچوقت اهل مدرک و جمع کردن مدرک و سوابق نبودند و مجموعا بمدت چهارسال و هفت ماه بطور رزمی و رزمی تبلیغی در جبهه های جنگ تحمیلی شرکت و حضور داشته اند و جبهه ها و مناطق جنگی اعم از عملیاتها و خط مقدم و پدافندی که این سید رزمنده روحانی جانباز قهرمان شرکت و حضور داشتند بقرارذیل : عملیات طریق القدس (فتح بستان) - عملیات فتح المبین - فتح خرمشهر - عملیات بدر - تیپ زرهی 72 محرم (منطقه آبادان) - هویزه - شوش - شیب نیسان -کرخه - خورعبدالله - ابوالخصیب - بوارین - فاو - سیبه - جاده ام القصر به بصره - فکه - دوکوهه - موسیان - دهلاویه - کوشک - دهلران - دارخوین - سوسنگرد - تنگ چزابه - شلمچه - پل مارد - ذوالفقاری - جفیر - طلائیه - خرنوبیه - پاسگاه زید - فعلیه - پاسگاه خین - شاخوره - پل نو عرایض - منطقه زبیدات - جزیره مجنون - القرنه - شطعلی - جاده العماره به بصره - جاده خندق - عین خوش - تپه دوقلو - جنگل امغر - تپه های الله اکبر - ام الرساس - جزیره مینو - هورالعظیم - تیپ امام حسن (ع) رادارشوش - سایت 5-4 منطقه عملیاتی فتح المبین - دریاچه ماهی - منطقه عملیاتی بدر - جزیره البیضه و الصخره و جزیره مینو ووو جبهه های دیگر حضور و شرکت داشتند ( که متاسفانه حتی مدرک یک روز سوابق جبهه ائی راهم ندارند) طبیعتا به دنبال مدرک و مدرک گرائی نبوده و نیستند اولین بار معظم له درحالی که فقط 16 سال داشتند بطور رزمی تبلیغی و رزمی در آذرماه سال 1360 درعملیات طریق القدس (فتح بستان) شرکت نمودند ( که بفرموده معظم له در ذکر خاطرات جبهه و جنگ تنها شاهد و سرنخ عملیات بستان ایشان که از معظم له هم بیخبرند سردار سرتیپ پاسدار محمدجعفر اسدی (مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فعلی) است که در آن موقع فرمانده تیپ المهدی بودند) و ایشان هم که بعلت شدت کسالات شدید و مدیدش دستشان از همه جا کوتاه شده و شدت کسالت معظم له چنان است که شبانه روزی چند بار میمیرند و زنده میشوند و فرزندان دلبندش از وقتیکه چشم گشودند پدرشان را مریض احوال و با کسالت دیده اند و تا بحال حتی یک مسافرت زیارتی و یا تفریحی هم نتوانسته زن و بچه هایش را ببرد حتی قادر به مسافرتهای نزدیک هم نیست و در زادگاهش استان خوزستان - شهرستان امیدیه - دهستان آسیاب سالهاست که کاملا زمینگیر شده اند و هیچکدام از مدارک و سوابقش درست نشده و معظم له خودشان کاملا بی توقع و دراین امور بی نهایت کم رو هستند و با حیای مخصوص به خود میفرمایند که ما برای خدا و شهادت در رکاب ولایت امر به جبهه ها رفتیم ولی توفیق شهادت نداشتیم و کسالاتم مصلحت و حکمت و امتحان حضرت حق است و مسئولین عزیز و زحمتکش و محترم ذیربط خودشان میبایستیکه به وظیفه ی خودشان عمل نمایند و ماکه برای خودمان چیزی نمیخواهیم مگربرای اهل و عیال و زن و فرزندانمان و امیدوارم خداوند مسبب الاسباب خودش سبب خیر درست کردن کارها و رفع مشکلاتمان را خودش فراهم فرمایند تا بیش از این جلو زن و فرزندانمان شرمنده نباشیم و ایشان بجهت اینکه از 15 سالگی در زندگی شهری (قم و تهران و مشهد) و با روحیه ی شهری شکل گرفتند لذا در اینهمه سالیان پرکسالتش همیشه مترصد درگاه خداوند و دست به دعاست که خداوند یک خانه و منزل مسکونی یا در شهرمقدس قم در جوار حرم مطهر عمه ی بزرگوارش کریمه ی اهل البیت علیهم السلام حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و یا در تهران ویا حداقل در شهر اهواز برایشان تهیه و فراهم فرماید ولی این سیدبزرگوار متاسفانه بدون هیچ حقوق و مزایایی و بدون حقوق جانبازی و حتی تابحال شهریه حوزه علمیه راهم نگرفته و نمیگیرند و منزل مسکونی از خود هم ندارند و در خانه ایی خشت و گلی متروکه زندگی مینمایند و دریغ از مساعدتی ازجایی باعائله ی سنگین و درکمال فقر و بی بضاعتی ولی با مناعت طبع و عزت نفس زندگی را سپری مینمایند - حقیر خدمت معظم له شرفیاب شده ام - شفای کامل و عاجل و طول عمر معظم له را از خدا و جدش خواهانیم/ انشاء الله که عنقریب تمامی مشکلات سیدبزرگوارمان حل و مرتفع و درست شود و امیدواریم که مسئولین امر جهت احقاق حقوق حقه ی معظم له تماما به وظیفه ی خدایی و شرعی و قانونی و عرفی خود عمل نمایند % خداوند و اجداد طاهرینش به شما اجر و جزای خیر دهد انشاءالله / موبایل معظم له : 09166515850 لطفا بهوش باشید و بگوش که تا در قید حیاتند و عمرش به جهان باقیست قدر ایشان و امثال ایشان را بدانیم و به فریادشان برسید و درصورت تمایل و رغبت پس از تحقیق و حصول اطمینان از صحت مطلب این بزرگوار را مساعدت فرمایید % لطفا شما عزیزان هم مثل من جهت رفع مشکلات و درستی و احقاق و ادای حقوق حقه ی معظم له سعی و کوشش نموده و به مسئولین ذیربط ( بای نحو کان ) منعکس فرمایید%ضمنا هرگونه و کپی و تکثیر و ارسال و انعکاس این مطلب در راستای احقاق حقوق ایشان بلامانع و بلکه لازم و ضروری است و موجب تقدیر و تشکر و مسرت میگردد % متشکریم التماس دعاء داریم : از طرف محبین و مخلصین معظم له/ تمثال معظم له http://www.upload98.com/images/j85ou4czazsqejfijir.jpg وبلاگ معرفی معظم له http://gazorga.blogfa.com

جهت مساعدت و کمک مالی به سیدروحانی جانباز بدون حقوق و عیالوار و فقیر و بی بضاعت و بزرگوارمان شماره حساب بانکی معظم له : حساب جاری الکترونیکی ملت جام : 125612521 بانک ملت و حساب جاری الکترونیکی سیبا : 0103944606003 سیبای بانک ملی/ بنام : سیداحمد هاشمی زاده (سیدروحانی)

همرزم دوشنبه 19 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:28 http://gazorga.blogfa.com

سلام http://gazorga.blogfa.com مقدمتان گلباران

خیرخواه جمعه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:41

توجه توجه :

طبق گزارشات رسیده موثق سیدبزرگوار سیداحمد هاشمی روحانی جانباز خوزستانی اکثر تعریف و تمجیدهایی را که در مورد ایشان در اینترنت منتشر شده بود را شدیدا تکذیب فرمودند

اطلاعیه مهم سیداحمدهاشمی روحانی جانباز ترکش و موج انفجار و شیمیایی خوزستانی

تکذیبیه :

باسلام محترما اینجانب سیداحمد هاشمی روحانی جانباز (ترکش - انفجار - شیمیایی) اعلام می نمایم من هیچگونه سایت و وبلاگی ندارم وحساب بانکی خود را به کسی نداده ام و درست است که بنده از بنیادجانبازان بابت جانبازیم حقوق جانبازی نمی گیرم ولی بحمدالله والمنه هیچگونه نیاز مالی بجز از درگاه خداوند تبارک و تعالی و ایزد منان نداشته و ندارم و بنده هم جانبازی هستم همچون جانبازان دیگر که خدا و جدم همه را شفای عاجل و کامل عنایت فرمایند و حقیر به جهت مشکلات عوارض جسمی و روحی ناشی از جبهه و جنگ (ترکش/ موج انفجار/ شیمیایی) که سالهای زیادی است (بیش از 20 سال) که بر بنده عارض و مستولی گشته و زمین گیر شده ام و لذا چک و کارت عابر بانکم را به آشنایان و همولایتیهایم داده و آنها زحمت کشیده و از حساب بانکی شخصیم برایم پول برداشت می کنند و طی سالهای گذشته تعدادی نامه که حاوی شرح احوال زندگی و سالهای پرکسالت جانبازیم و مشکلاتم بود در راه اداره پست و مقصدهای مربوطه مفقود شدند و لذا دراین خصوص تمام القابی مثل آیت الله و دکتر و کتابها و اکثر مطالبی با تعریف و تمجیدهای اغراق آمیز که در مورد اینحقیر در اینترنت و مطبوعات مکتوب و منتشر کرده اند اغلب آنها کذب محض می باشد و شدیدا تکذیب می نمایم

این سید بزرگوار فرموده خدا و جدم از آنها نگذرند که این تعریف و تمجیدهای غلو آمیز را در حق اینجانب نوشتند این کس یا کسان یا بلانسبت دوستان ابله و احمق هستند همچون حکایت دوستی خرس در مثنوی مولوی یا مغرض و مغرضانی مکارند که یکسال اخیر سبب رنجش خاطر و ناراحتی و تشدید کسالتم شده اند لذا اینان از دشمنان ما روحانیت اصیل و انقلابی و نظام مقدسمان هستند و بحق خدا و جدم از رحمت الهی به دور باشند

این سید بزرگوار با ناراحتی بسیار شدید و در حالیکه غضبناک بوده فرموده خدا و جدم از آنها نگذرند و بحق خدا و جدم از رحمت الهی به دور باشند که اللهم العنهم و عذبهم عذابا یستغیث منه اهل النار

فردی یا افرادی که با اطلاعات شخصی من آشنایی داشته این مطالب و اکاذیب و تعریف و تمجید های غلو اغراق آمیز را در مورد اینجانب نوشته و بهمراه تصاویر بنده در اینترنت و مطبوعات پخش و منتشر نموده اند و اینجانب حتی از درج اسمم در اینترنت و مطبوعات شدیدا کراهت دارم و راضی نیستم که از سیادت و روحانی جانباز بودنم استفاده عنوانی شود و بنده اقل و کمترین هستم لذا از صاحبان سایتها و وبلاگهایی که دوستان واقعی روحانیت اصیل و جانبازان هستند می خواهم تا این مهم را به اطلاع همگان برسانند و در صورت امکان سعی در حذف کامل آنها نمایند . باتشکر فراوان : الاحقر السیداحمد الموسوی الهاشمی

مهدی منتظران شنبه 24 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 22:07 http://www.farhangyar.ir

با سلام
با تبریک پیشاپیش ماه مبارک رمضان
منظرگاه مدیریتی خوبی دارید.
اگر مایل هستیدآدرس سایت را در پیوند "سایت، وبلاگ" خود قرار دهید.
www.farhangyar.ir
www.farhangyar.com
ممنون می شوم که مرا از نظرات با ارزشتان مطلع نمائید.
با سپاس فراوان
و با آرزوی موفقیت و تندرستی برای شما و همکارانتان
noahmadi@gmail.com

باران جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 23:18

به استاد خودم افتخار می کنم.همیشه دعا گویشان هستم.

قربان پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 21:45

خدا امثال ایشان را زیادکند.لطفاً به وضعیت تبلیغات اسلامی استان نیز عنایت کنند اگر وضع به همین رویه پیش رود رسوائی بزرگی پیش آمده ودود آن به چشم علما می خورد.مدیرش از آقا برای خود هزینه می کند.لطفاًتحقیق کنند.رئیسان ادارات شهرستان چند درصدمهارت شغلی دارند.اسنادصوری فعالیتهای فرهنگی راببیند واخباردروغی که درسایتهافقط شعربوده وحقیقت ندارد.وضع سازمان آشفته تر وخرابتر از دوران سابق است.مدیرکل فقط دارد با عنایت آقاریاست می کند تورا خدا قیامت فراموش نشود.

علی یکشنبه 12 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 18:13

خداوند امثال این سید بزرگوار که مایه برکت است مستدام بدارد.

محمد دوشنبه 13 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:38

واقعاًبه وجود ایشان افتخار می کنیم که با نفس مسیحائی خویش لرزه بر اندام بنیان سست وهابیت انداخته وچون صاعقه برآنان می تازند واجرشان را خداوند درقیامت خواهند داد.مردم ومسئولین بزرگواراستان اگر سخنان حضرت آیت الله عاملی را ملاک عمل قرار دهند بسیاری از مشکلات اخلاق واجتماعی ما برطرف خواهد شد وبه این موضوع ایمان دارم.ودوسال از نزدیک محضرشان تلمذ کرده ام وهنوز هم حلاوت آن در وجود احساس میشود.درپناه ولی عصر پایدارباشند انشاءالله.

یاحسین دوشنبه 13 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 14:16

درروایت آمده است که درمومن سه خصلت وجود دارد؛خلصتی از خدا،خلصتی از پیامبر وخصلتی از امام.
اماصفتی از خدا درمومن هست اینکه حافظ اسرار مردم وخودش باشد وخدا دوست ندارداسرار مردم فاش شود.دومین صفتی که از پیامبر درمومن هست؛ مدارا با مردم می باشد.اما صفتی که مومن از امامش دارد این که،درگرفتاری وخوشی وآسایش صبور باشد.صبر کلید فتح وپیروزی است.

یاحسین دوشنبه 13 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 18:51

زنبور عسل باتلاش زیادی روی گلهای رنگارنگ ومعطر می نشینند وشهد آن را با هزاران زحمت به عسل تبدیل ودرخدمت انسان می گذارد که شفای دردهاست ودهها خاصیت شفابخش دارد.اما بنی آدم چطور ؟آیا او که به قوه علم وعقل وقکرمجهز بوده وازدسترنج زنبور عسل شهد آلاله ها ودیگر نعمات الهی را رایگان مصرف می کند می تواند شهد وعسل مهر ومحبت،وحدت وصمیمیت وایثار وفداکاری به یادگارگذارد یا نه؟بلکه فقط نعماتهای خدا را مصرف ومحصولی جز مشتی زباله برجا نمی گذاردپس بیائید قدری بیندیشیم که عالم خلقت عمل وعکس العمل دارد.این عالم بر مدار عدل وانصاف، و گذشت وایثار،سودرسانی به دیگران وخدمت به خلق،دوستی پابرهنگان می چرخد ودریک کلمه «هَلِ الدّینُ الّاالحُبّ»مگر دین جز محبت چیز دیگری است؟بیا تا قدرهمدیگر بدانیم،که تا ناگه زیکدیگر نمانیم.وچه خوب گفته اند که:بدی را بدی کردن سگ ساریست@خوبی را خوبی کردن خرخاری است@بدی را نیکی کردن کار خواجه عبدالله انصاریست.

یاحسین سه‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:47

در روایت است که وقتی قصد اخراج آدم از بهشت را نمودند،آدم عرضه داشت خدایا!بحق محمد وعلی وفاطمه وحسن وحسین علیهم السلام تبه مرا بپذیرواز خطایم درگذر.به او وحی شد:بسوی زمین برو تاتوبه ات را قبول نمایم.آن هنگام که آدم قدم از بهشت بیرون گذاشت؛اسم جلاله«بسم الله الرحمن الرحیم»رابرزبان جاری ساخت.جبرئیل گفت:کلام بزرگی را برزبان جاری ساختی!شاید خداوند به برکت آن تورا عفو کند.ازجانب خداوند خطاب آمد:ای جبرئی!بگذار به زمین برود تا من به برکت بسم الله الرحمن الرحیم»فوج فوج گنهکارانِ از نسل اورابیامرزم.
وقتی آدم برزمین قدم گذاشت وبه اطراف خود نظر افکند،خودرا تنها دید وشیطان را دید که قبل از او به زمین آمده است.به درگاه خداوند عرضه داشت:خدایا مرا نیروی مبارزه با اونیست وطاقت زندگی بااین لعین را ندارم.باوسوسه او از بهشت بیرون شدم!باوسوسه های او در زمین چه کنم؟!خطاب آمد:هرکس از اولاد آدم،گناهی مرتکب شود،همان یک گناه درنامه عملش نوشته شود؛امااگر نیکی انجام دهد،از ده تا هفتصد برابر به او ثواب می دهم.
آدم عرضه داشت:خدایا!بشارت را برمن زیاده گردان.خطاب آمد:
اگر هریک از فرزندان تو،به اندازه کوه ها گناه داشته باشد،سپس حقیقتاًتوبه نماید،من اورا می آمرزم.عرض کردم:یارَبِّ زِدنی!خداوند فرمود :می آمرزم وازکسی پروتئی ندارم.منبع:(مستدرک الوسائل؛ج12،ص144.ِ

saba چهارشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 18:48

جالبه سرنوشته من....
من یه دختری بودم که حتی از سخن مذهبی و دینی حالم بهم میخورد...
دوشنبه مدرسه ما با آقای عاملی نشستی داشت... نمی خواستم برم به این نشست اما مدیرمون اجبار کرده بود که همه باید بیاین.بالاخره تصمیم گرفته بودم به هیچ یک از حرفای دینی گوش نکنم و با خودم رمانی برده بودم که اونجا بخونم تا حوصلم سر نره... اما... انقدر مجذوب حرفای آقای عاملی شدم که ... آرزو می کنم یه بار دیگه پای حرفاشون بشینم... به بیشتر سوالام جواب می داد... خدای ایشون فرق داشت با خدایی که از بچگی مجبور کرده بودن ازش بترسم و بترسم و فقط بترسم... هر چند خیلی سوال دارم اما همین که میبینم میشه خدا رو جور دیگه ای هم دوس داشت به زندگی امید پیدا کردم و فکر خودکشی از ذهنم رفته بیرون.

منتظران یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:29 http://noahmadi313.blogfa.com

سلام دوستان،ضمن تبریک میلاد با سعادت امیر مومنان حضرت علی سلام الله علیه. اگر می خواهید در برنامه ختم قرآن خرداد ماه که برای برآمدن حاجات ،آمرزش گناهان و در گذشتگان، نابودی باطل و حکومت شیطان و امپریالیست و صهیونیست در جهان و سلامتی و تعجیل در ظهور و زعامت حضرت مهدی سلام الله علیه هست شرکت نمائید، اطلاع دهید و در دیدگاه اعلام نمائید تا جزء شما اطلاع داده شود ، در ضمن بگوئید چند جزء موفق هستید قرائت نمائید ؟ فارسی یا عربی ، یا هر دوی آن را می توانید قرائت نمائید و در معنای آن جزء تفکر نمائید.

Hamid سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 18:45

با سلام و ارز خسته نباشید
میخواستم از حاج آقا تقاضا کنم در مورد شکافته شدن کعبه هنگام تولد آمام علی(ع) و همچنین شق القمرکه سازمان ناسا تایید کرده برا مردم بگن
و اینکه دیشب از استان گیلان باهاتون همراه بودم، دعا کردیم بارون اومد
خواشا به حاجی بگین که اینم به مردم بگن تا اوناهم بدونن
خدا گفت خودم اسمشو ,لی میزارم جون یکی از اسمای خود منه چون میدونم بت ها را خواهد شکست

مهدی چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 22:22

سلام اقا من یک بار امدم خدمتتان تو قلب من شیعه علی را شکستی خدا جوابت را بده خداحافظ در قیامت می بینم

رهگذر دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 15:27

باسلام
فقط می تونم بگم خداایشون رو برای همه مردم خصوصا اردبیلی های گل نگاه داره!
لطفا وبلاگ روبه روز کنید!
یاحق

حاجی یکشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 01:05

یه تخم حروم بی اصالته، یه دیوث مادر به خطا، آبرو سادات رو برده، کس کش خر- از طرف من بش بگید تخم حروم زنازاده، گه میخوری به ایرانیا توهین میکنی

حاجی یکشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 01:14

الدنگ گفته با وجود حمله مغولان و تجاوز سربازان اونها به زنان ایرانی دیگه بحث نژاد اصیل تو ایران مطرح نیست، بگو کس کش خر
، توی یابو گه میخوری درباره ایرانیا زر میزنی، ایرانی هیجوقت نژادپرست نبوده، یابو نفهم هروقت پشت تریبونی رفتی بین امت اسلامی تفرقه انداختی، هی بحث قومیت رو پیش میکشی، دیوث تر از تو وجود نداره، برو گمشو همون جبل عامل یابو، الاغ مردم ایران هزاران سال با خوشی کنار هم زندگی کردن با هزار زبان مختلف، یادت رفته رهبرمون خودش اصالتا آذربایجانیه،؟ یادت رفته اکثر ثروتمندای ایران آذربایجانین؟؟، یادت رفته اکثر وزرای ایران اصالتا اذربایجانی هستن؟امثال قومیت گرایانی مثل تو کس کش دارید این نظمو بهم میزنید،

حاجی یکشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 01:36

خلاصه بگم مردم شریف اردبیل و آذربایجانیا، گول این مار خوش خطو خال رو نخورید، نذارید این یابوی بی هویت بی اصالت شما رو از ایران جدا کنه، اگه میخواید عزت مند باشید، درخدمت ایران باشید، به یاد بیارید نادرشاهی که همه ایران پشت سرش جان فدا میکرد به ترکی با مادرش صحبت میکرد، یادتون نره ورزشکارانی مثل علی دایی و رضازاده و عبدالله موحد اردبیلی و کریم باقری که تو دور افتاده ترین نقاط ایران عکسشون رو دیوارهاست آذربایجانی یا اردبیلی هستن، یادتون نره مصدق که تو قلب تمام ایراندوستانه اصالتش به قوم مغول تبار قاجار میرسه، یادتون نره محبوب ترین هنرمندای ایران از شعرایی مثل شهریار تا موسیقی کارانی شهیر از داریوش و گوگوش تا ستار و خیلی هایی دیگه اصالت اذری داشتن- یادتون نره هیچ چیز اونا رو به موفقیت و سرافرازی نرسوند مگر خدمتی که به ایران کردن، مگر اینکه عاشقانه ایرانو دوست داشتن، دنبال این جبل عاملی یاوه گوی قومیت گرا نرید، به یاد بیارید قومیت گراها به کجا کشید کارشون، حتی یه قبر دومتری که هر ایرانی به عنوان سهمش داره، تو این مملکت ندارن- من اصالتا عرب تبارم ولی به ایین جوانمردی تا ابد در خدمت ایرانم

محسن یکشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 01:51

حاجی جوش آوردی زدی تو فحش و ناسزا، ناراحتیت به حقه ولی خودتو کنترل کن. مسلمین روحانی آذربایجانیه واقعی رو آیت الله فاطمی و علامه جعفری و علامه طباطبایی و مقام معظم رهبری و.... میشناسن که فقط تو کلامشون دغدغه امت اسلام بوده. نه مثل این جوگیر که دائم بحث قومی میکنه-

حاجی یکشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 01:59

قبول دارم فحش هامو ندید بگیرید، ولی قبول کنید که ایشون به همه ایرانیا توهین کرد و رسما ایرانی ها رو تخم تجاوز اعلام کرد، به هرصورت خدا از درون هر بندش آگاهه اما به نظرم این بابا بیشتر دنبال کف و سوت قومیت گرایانه تا اینکه به فکر امت اسلام و قوم ایرانی باشه

حسین یکشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 12:08

بی ادبی شما چیزی از ایشون کم نمیکنه، بی ادبی خودتو نشون دادی، بهتر بود حرفاتو با زبون مودبانه بیان میکردی

متاثر دوشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 13:06

باسلام محضر معظم له حاج عاملی چرا اکثر مردم اردبیل خشک و بی روح هستن و در موقع برخورد با آدم حس میکنند که از آسمان افتاده اند.مگر چه دارند که سایر مردم ندارند.خواهشا"نگویید که اینطور نیست یا شما فقط چند تا آدم منفی دیده اید و نظرتان در باره همه بد شده .نه اصلا اینطور نیست .فقط توجیه نکنید . هستند کسانی در اردبیل که در برخورد شان کل آبروی اردبیل را زیر سوال برده اند.چرا بی فرهنگی در آن شهر حاکم است.چرا مگر جنسشان از سنگ و ،فولاد است؟دهنشان را که باز میکنند از فحش بگیر تا هرچی که دلتون بخواد.بروید به بازار صدف و برخورد آنهارا ببینید .یا میخواهی از یک مغازه خرید کنی اول که وارد مغازه شدی خواهی یا نخواهی باید بپسندی در غیر اینصورت یک فحش آبدار هنگام ترک مغازه نصیبت میشود. یا از رانندگی مردم شهرشون که هیچ توجهی به سمت راست و چپ نمیکنند گویا که گردنشان را به سمت جلو جوش زده اند .این کجایش شهر فرهنگیست ؟حیف از شما سید بزرگوار که در این شهر و در کنار چنین مردمی هستید متاسفم ادعای این مردم از سرشان زیاد هست.بروید به تبریز نگاه کنید ببینید چه مردم خونگرمی دارند با آن همه پیشرفتشان و چقد مهربانند؟مولای من حیف صدحیف به این نوع فرهنگ در یک شهری که اسمش را استان اردبیل گذاشته اند ؟چرا با دیدن واقعیت بجای حقیقت گفتن . توجیه غیر منطقی داریم ؟...بابا جان این چیزی نیست که قابل توجیه باشد بلکه باید به نحوی حل شود تا دیدگاهها عوض شود..اردبیل متاسفم برایت با داشتن چنان مردمانی. این یک واقعیت است که اردبیل قطعه بهشتی است اما کو آیا با چنین .....تاکی؟.....

ابراهیم دوشنبه 22 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 12:54 http://azarbilblogfa.com

سلام عرض الییرم خیدمتتیزه : جناب آیت الله نعه گورا اردبیل بیر یاخچی تیم فوتبالی یوخ تبریزین تیراختوری تکین ؟ نعه گورا اردبیلین تیم والیبالی یوخ ارومیه تکین ؟ نعه گورا اردبیلین گچن عظمتین تاپ میر نعه گورا اردبیلده تورکی فرهنگستانی یوخدی تبریز تکین ؟ نعهگورا اردبیلین بیر شاستی حوزه علمییه سی یوخ و میندنه آیری نعه گورا سی الله دان ایستییرم کی بتون گونر اردبیلین آدی اوجالسین و ایران اسلامیه بیوک ایفتیخار اُلسون

داود دوستار دوشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 21:52 http://Dostar90

قدر حضرت آیت الله سید حسن آقا عاملی را بدانید نعمت بزرگیه سید حسن آقا مگر استانداره که این حرفها را بهش میزنی ایشون پدر معنوی شماست دنیا را برو جای دیگه پیدا کن حوزه علمیه خوبی هم داره اردبیل ناشکری نکن من خودم با اینکه اردبیلی نیستم ولی دوست دارم هر روز موعظه های او را بشنوم کیف کنم چه لحن خوبی داره یابن فاطمه التماس دعا

[ بدون نام ] سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 14:29

خییییییییییییلی خوبن ایشون ...خدا حفظشون کنه

ایثاگر 28 ماه دوشنبه 4 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 15:21

با سلام . دوران طلایی دوران دهه 60 بود که عدالت اسلامی برای فقرا و ثروتمندان یکی بود .متاسفانه دهه 90 برای ثروتمندان یک عدالت و برای فقرا یک عدال تعریف می شود . مثلا از دید سازمان نظام وظیفه اردبیل فرزندان ثروتمندان با پرداخت پول می توانند غیبت 8 ساله فرزنداشان را می خرند و معافیت دائم بعنوان تشویق می گیرند . تا عدل علی (ع) را درک کنند . .ولی فرزندان فقرا و حتی ایثاگران اجازه ندارند غیبت چند روزه سربازی فرزنداشان رل بخرند . و اوج عدالت اسلامی را این دانست که دستور داد که دانشگاه محقق اردبیلی مانع تحصیل فرزندان فقرا و ایثاگران شود .

محمد هادی سه‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1398 ساعت 11:43

با عرض ادب واحترام سلام،جناب آقای حضرت آیت الله سید عاملی، اینجانب محمدهادی قربانی،فرزند اکبر،من ۳۰سال سن دارم، چندین سال نامزد دارم،ولی بعلت مشکلات مالی (اجاره نشینی و کارگری)نمی توانم ازدواج کنم مدتی هم هست،بعلت گران شدن مصالح ساختمانی_ کار،کارگری هم کم شده،من نیز فن خاصی جز کارگری بلد نیستم،اطرافیانم هم توان مالی کمک به من را ندارند تا ازدواج کنم،ضامن برای وام هم ندارم اگر شخصی ضامنم شود توان پرداختن قسط ها را ندارم،تصمیم گرفتم برای شما نامه بفرستم،شاید فرجی شد
خواهشمندم اگر امکانش هست به من کمک مالی شود تا از فکر و سردرگمی دربیام ازدواج و زندگی بهتری کنم مدتی هست اجاره خونه برام مشکل بزرگ شده،اگر حتی به اندازه اجاره خونه به من کمک مالی کنید،یه مشکل از مشکلات بزرگ من را حل کردید بخدا روم نمیشه اینها حضوری به شخصی بگم.
بهزیستی و کمیته امداد هم رفتم ولی کمکم نکردن.
.شماره تماس من ۰۹۳۳۶۱۶۶۴۷۷ مجبور نبودم شماره عابرم نمیفرستادم،شماره عابر بانک رفاه (۵۸۹۴۶۳۱۵۳۵۹۸۹۰۸۱)بنام محمدهادی قربانی.
تو راخدا کمک کن
موفق،سربلند و سلامت باشی در پناه الله خیلی ممنون و متشکرم

یعقوب سالک دوشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1399 ساعت 23:49

سلام علیکم کسی که عمدا علناحرفهای زشت میزندتاکسی رامنحرف کندیاصاحب کاری که کارمندرادرتنگناقرارداده وسواستفاده میکندچجورمسلمانی است ؟

علی ازمشگین شهر سه‌شنبه 6 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 23:58

ای کسی که بنام حاجی به این سید بزرگوار توهین کردی می سپارمت به جد سادات که خدا از تو نگذرد ...

مرتضی عبادزاده جمعه 17 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 15:04 http://Morteza.ebadzadeh@gmail.com

سلام. من توانایی ادا نماز برای شخص دیگری را دارم. اگر آشنایی دارید لطفا به من معرفی کنید. اجرام عند الله 09118883144

حسن پنج‌شنبه 31 شهریور‌ماه سال 1401 ساعت 11:09

. در آموزهای دینی آمده که هیچ چیز مطلق نیست مگر خداوند .
اولویت مردم چه در زندگی و چه در جامعه نسبی است و به مرور زمان ممکن است تغییر یابد . مثلاً در دهه 60با توجه به اینکه توان خرید مردم زیاد بود و مشکل مالی نداشتند . اولویت اول مردم مبارزه با استکبار بود . و شاهد فدارکاری ها و ایثارگری های بزرگ در جبهه و جامعه بودیم
در اوایل دهه 90و مخصوصا
الان با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و مشکلات مالی زیاد . و عدم افزایش حقوق مخصوصا بازنشستگان . این به اولویت اول تبدیل شده است مردم خواستار رفع مشکل مالی از دولت سیزدهم هستند و اولویت دوم . سوم . چهارم . مشکلات دیگر خواهد بود .از جمله عدم تغییر مرزهای همسایه .

حسن پنج‌شنبه 31 شهریور‌ماه سال 1401 ساعت 11:18

سلام . در تاریخ ایران دهه 60را می توان یکی از بهترین دهه در تاریخ ایران نام برد . آنقدر مدیران و مردم به هم نزدیک بودند که توانست با همکاری همدیگر بزرگترین وحدت و سازندگی و مقاومت را در تاریخ جهان بنام خود ثبت کنند . استکبار از این وحدت هراسناک شد و تجربه به او آموخته بود که برای نفوذ در یک کشور باید میان باورها و رفتارهای مدیران فاصله بیاندازد . متاسفانه از اوایل دهه 800این فاصله ها شروع شد و باور و اعتقاد در میان مدیران این شد که حقوق نجومی دریافت کنند در خارج از ایران خانه داشته باشند و فرزندانشان برای تحصیل به خارج از ایران بروند و از اوایل دهه 90,این فاصله ها به اوج خود رسیدن شروع شد و آن این بود که دولت وقت تصمیم گرفت که تورم را از طریق کاهش قدرت خرید مردم و گرانی کردن اجناس و کالا کنترل کند بر خلاف روال عادی در جهان که تورم را از اصلاح ساختار اداری کنترل می کنند . و دیگر مانند دهه 60ایم ایثارگری ها در میان مدیران دیده نشد و بنظر می رسد نخواهد شد که بخواهند و راضی باشند که کوچکترین مبلغ از حقوق نجومی آنها کاسته شود و یا از عنوان مدیر عاملی کنار بکشند . . و تجربه یکسال دولت سیزدهم هم نشان داد که مدیران این دولت هم علاقه ندارند که از طریق اصلاح ساختار اداری تورم کنترل شود . چون بخوبی می دانند که کنترل تورم با اصلاح ساختار اداری یعنی از دست دادن مقام مدیر عاملی و کاهش حقوق نجومی می باشد و

حسن پنج‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1401 ساعت 08:40

حضور محترم حضرت آیت الله العظمی حضرت آیت الله عاملی. سوال: در مور جریانات اخیر افاضه ای نفرموده و اظهار نظری نکرده اید. آیا از ترس کونتان بوده که رهبر در آن فرو نکند یا اینکه خود اصالتا گوتورن (گوت ورن) تشریف دارید و موافق آدمکشی هستید. در هر دو صورت مدفوع غلیظ سگ (کلب به عربی) بر ایمانتان و دینتان و کتابتان و نمازتان و روزه تان و تشهدتان. بر عمامه و ریشتان بول و حدث و غایط فراوان باد

علی جمعه 20 مرداد‌ماه سال 1402 ساعت 18:04

با سلام . گویا افتتاح راه آهن اردبیل . میانه امسال انجام نخواهد یافت . بنظر می رسد بعد از اتمام راه آهن رشت استار ممکن است اقدامی در تکمیل اش بکنند چون وظیفه اصلی استانداری و امام جمعه اردبیل نصیحت جمهوری آذربایجان است نه پیگیری راه آهن اردبیل میانه

علی پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1402 ساعت 20:38

من یک تن از مردم کویر مرکزی ایرانم. این حاج آقا را و دیگر مردم شریف آذربایجانی را دوست دارم. امیدوارم برای عزت و عظمت مردم آن منطقه که همواره برای ایران بزرگمان جانفشانی کرده‌اند، قدمهای بزرگی برای آبادانی و پیشرفت و بهبود وضعیت اقتصادی بردارند. شجاعت و شهامتشان را در ابراز حق و حقیقت می‌ستایم.

گل افشان گل محمدی سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 08:50

دلنوشته دعا مناسب این ماه

خدایا به حق اسماء اعظمت و به حق اسماء الحسنای جلاله ات و به حق ماه مهمانی خدا ماه مبارک رمضان و به حق اینکه پیامبران و معصومین سلام الله علیهم به تعالی، عالی اعمالشان بوده است و به فداکاری همه ایثارگران و جهادگران راهت، همه خلقتهایت بخصوص نسل پیامبران و معصومین سلام الله علیهم را، به دین چهارده معصوم سلام الله علیهم، حق شناس و قدر شناس و شاکر و سپاسگزار و تسلیم ولایت و حکومت حق خودت و چهارده معصوم سلام الله علیهم دوست و مطیع خودت و چهارده معصوم سلام الله علیهم، برای همیشه تاریخ حیات خلقت قرار بده و همه را جلوی خودت وچهارده معصوم سلام الله علیهم سرافراز و زینت شیعه چهارده معصوم سلام الله علیهم بنما و همگان را در به کمالات بندگی خداوند نمودن و به کمالات یاری چهارده معصوم سلام الله علیهم دادن همیشه موفق بگردان. خدایا عاجزانه به جلیل القدری و عظیم الشأنیت و اسمآء جلاله ات و اسماء اعظمت از شما می خواهیم به حق همه آنچه در نزدت عزیز است همه نفوس عالم را برای همیشه زکیه بگردان و برای همیشه همه نفوس عالم را از همه عیبها و نقصها منزه گردان و به رُشد و تعالی و عقلانیت و معرفت و بصیرت و حکمت و ادب و فقاهت دین و فضائل و تعالی علم و آگاهی و تقوا و پرهیزکاری و استطاعتها و ظرفیتها و صفات و ویژگیها و شرح صدر و حلم و دانائی و هماهنگی با خواست خودت به احسنت تقویم و حیات طیبه و علی اعلی چنان به تعالی میزان نما که همگی همیشه در به تعالی بندگی خداوند نمودن و یاری قائم آل محمد و معصومین سلام الله علیهم دادن بی نهایت موفق شوند. خدایا با تضرع می خواهیم فقر و استضعاف و گرانیها و طاغوتها و تاثیرگذاری بد و اشتباه و تصرفات به ظلم و ناروا در خواب و بیداری و عوالم مختلف توسط همه خلایق برطرف نما و مریضها را شفا ده و رزق و روزی حلال همه را با کرامت همیشه برسان و همه را همیشه در انجام کارهای نیکو موفق دار و همه را تحت ولایت و هدایت و یاری و حمایت تام و تمام خودت و حجتهای بر حقت چهارده معصوم سلام الله علیهم خوشبخت و سعادتمند در دنیا و آخرت برای همیشه تاریخ حیات بشر در دو جهان بگردان و هر چه زودتر در ظهور حضرت مهدی موعود تعجیل بفرما و ما را همگی از خادمین و یاران ائمه معصومین سلام الله علیهم در دنیا و آخرت قرار ده و جهانیان را در دو جهان، از هر چه بدی و ظلم و انحرافات از صراط مستقیم دین خودت و چهارده معصوم سلام الله علیهم هست منزه گردان. به حرمت محمد و آله طاهرین یا ارحم الراحمین به برکت صلوات بر محمد و آل محمد اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم لطفا خواهشمندم بعد از خواندن برای سایر گروهها و کانالها و دوستان و افرادی که می شناسید ارسال شود و اگر ممکن است بعد از نمازها و یا هر روز حداقل یکبار در ماه مبارک رمضان خوانده شود. انشاء الله امیدواریم با نفسهای خالصانه تان به ظهور حضرت مهدی سلام الله علیه و رجعت معصومین سلام الله علیهم و توفیق زیارت و یاری آن بزرگان جهان بیانجامد. انشاء الله به امید آنروز و تعجیل در ظهور امام زمان سلام الله علیه سه صلوات محمدی لطفا ختم نمائید و لطفا محبت نمائید برای هدایت همه خلایق و تحت ولایت خداوند بودنشان سوره حمد و اخلاص و قدر و نصر بخوانید.
farhangyar.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد